Mad i Generationer

Mad i Generationer

Mad i Generationer

Mad i Generationer

Mad i Generationer

Mad i Generationer er et nytænkende undervisningsforløb, hvor frivillige ældre deltager i 6.-9. klassernes fag madkundskab. Her fortæller de om deres barndoms madkultur, laver en ret sammen med eleverne og deler ud af flere madhistorier under fællesspisningen.

Mad i Generationer er et nytænkende undervisningsforløb, hvor frivillige ældre deltager i 6.-9. klassernes fag madkundskab. Her fortæller de om deres barndoms madkultur, laver en ret sammen med eleverne og deler ud af flere madhistorier under fællesspisningen.

Mad i Generationer er et nytænkende undervisningsforløb, hvor frivillige ældre deltager i 6.-9. klassernes fag madkundskab. Her fortæller de om deres barndoms madkultur, laver en ret sammen med eleverne og deler ud af flere madhistorier under fællesspisningen.

Mad i Generationer er et nytænkende undervisningsforløb, hvor frivillige ældre deltager i 6.-9. klassernes fag madkundskab. Her fortæller de om deres barndoms madkultur, laver en ret sammen med eleverne og deler ud af flere madhistorier under fællesspisningen.

Mad i Generationer er et nytænkende undervisningsforløb, hvor frivillige ældre deltager i 6.-9. klassernes fag madkundskab. Her fortæller de om deres barndoms madkultur, laver en ret sammen med eleverne og deler ud af flere madhistorier under fællesspisningen. 

 

 

Brobygning mellem generationer

Brobygning mellem generationer

Brobygning mellem generationer

Seks ældre og en klasse elever mødes 1-3 gange i faget madkundskab. Hver af de tre mødegange har et emne i fokus: 1) Mad og kærlighed, 2) Indkøb og priser og 3) Klima og madspild.

Ideen med forløbet er at skabe rum for et generationsmøde, der fremmer læring og giver mindeværdige oplevelser på tværs af generationer. Køkkenet danner rammen for mødet, hvor skoleelever og ældre fra lokalområdet laver mad sammen og taler om mad og madlavning gennem tiden. 

Mødet skal bidrage til, at de to generationer styrker kendskabet til hinanden og oplever følelsen af fællesskab. For de unge handler det især om at få en forståelse af de ældres liv og historie – og om madhistorier gennem tiden og madkundskab. Det giver dem nye perspektiver og kan påvirke deres dannelse positivt. For de ældre handler det om at få kendskab til elevernes liv og især om følelsen af at kunne bidrage med viden og færdigheder.  


 

 

 


 


 

 

Seks ældre og en klasse elever mødes 1-3 gange i faget madkundskab. Hver af de tre mødegange har et emne i fokus: 1) Mad og kærlighed, 2) Indkøb og priser og 3) Klima og madspild.

Ideen med forløbet er at skabe rum for et generationsmøde, der fremmer læring og giver mindeværdige oplevelser på tværs af generationer. Køkkenet danner rammen for mødet, hvor skoleelever og ældre fra lokalområdet laver mad sammen og taler om mad og madlavning gennem tiden. 

Mødet skal bidrage til, at de to generationer styrker kendskabet til hinanden og oplever følelsen af fællesskab. For de unge handler det især om at få en forståelse af de ældres liv og historie – og om madhistorier gennem tiden og madkundskab. Det giver dem nye perspektiver og kan påvirke deres dannelse positivt. For de ældre handler det om at få kendskab til elevernes liv og især om følelsen af at kunne bidrage med viden og færdigheder.  


 

 

 


 


 

 

Seks ældre og en klasse elever mødes 1-3 gange i faget madkundskab. Hver af de tre mødegange har et emne i fokus: 1) Mad og kærlighed, 2) Indkøb og priser og 3) Klima og madspild.

Ideen med forløbet er at skabe rum for et generationsmøde, der fremmer læring og giver mindeværdige oplevelser på tværs af generationer. Køkkenet danner rammen for mødet, hvor skoleelever og ældre fra lokalområdet laver mad sammen og taler om mad og madlavning gennem tiden. 

Mødet skal bidrage til, at de to generationer styrker kendskabet til hinanden og oplever følelsen af fællesskab. For de unge handler det især om at få en forståelse af de ældres liv og historie – og om madhistorier gennem tiden og madkundskab. Det giver dem nye perspektiver og kan påvirke deres dannelse positivt. For de ældre handler det om at få kendskab til elevernes liv og især om følelsen af at kunne bidrage med viden og færdigheder.  


 

 

 


 


 

 

Seks ældre og en klasse elever mødes 1-3 gange i faget madkundskab. Hver af de tre mødegange har et emne i fokus: 1) Mad og kærlighed, 2) Indkøb og priser og 3) Klima og madspild.

Ideen med forløbet er at skabe rum for et generationsmøde, der fremmer læring og giver mindeværdige oplevelser på tværs af generationer. Køkkenet danner rammen for mødet, hvor skoleelever og ældre fra lokalområdet laver mad sammen og taler om mad og madlavning gennem tiden. 

Mødet skal bidrage til, at de to generationer styrker kendskabet til hinanden og oplever følelsen af fællesskab. For de unge handler det især om at få en forståelse af de ældres liv og historie – og om madhistorier gennem tiden og madkundskab. Det giver dem nye perspektiver og kan påvirke deres dannelse positivt. For de ældre handler det om at få kendskab til elevernes liv og især om følelsen af at kunne bidrage med viden og færdigheder.  


 

 

 


 


 

 

Seks ældre og en klasse elever mødes 1-3 gange i faget madkundskab. Hver af de tre mødegange har et emne i fokus: 1) Mad og kærlighed, 2) Indkøb og priser og 3) Klima og madspild.

Ideen med forløbet er at skabe rum for et generationsmøde, der fremmer læring og giver mindeværdige oplevelser på tværs af generationer. Køkkenet danner rammen for mødet, hvor skoleelever og ældre fra lokalområdet laver mad sammen og taler om mad og madlavning gennem tiden. 

Mødet skal bidrage til, at de to generationer styrker kendskabet til hinanden og oplever følelsen af fællesskab. For de unge handler det især om at få en forståelse af de ældres liv og historie – og om madhistorier gennem tiden og madkundskab. Det giver dem nye perspektiver og kan påvirke deres dannelse positivt. For de ældre handler det om at få kendskab til elevernes liv og især om følelsen af at kunne bidrage med viden og færdigheder.  


 

 

 


 


 

 

Et forløb, der åbner skolen

Et forløb, der åbner skolen

I Mad i Generationer bliver lokale ældre borgere en del af skolens undervisning og dagligdag, og skolen åbner for samfundets borgere. Dette udvider horisonten for både de unge og de ældre i forhold til, hvad der sker udenfor deres vante rammer. De ældre fortæller om deres livshistorier og barndoms madkultur til eleverne. Dermed bidrager konceptet til at videreføre madhistorien og styrke interessen og forståelsen for den ældre generations måltid- og madkultur. I stedet for at læse om madhistorier i en bog, bliver det en sjov oplevelse at få besøg af levende historiebøger fra lokalområdet.

I Mad i Generationer bliver lokale ældre borgere en del af skolens undervisning og dagligdag, og skolen åbner for samfundets borgere. Dette udvider horisonten for både de unge og de ældre i forhold til, hvad der sker udenfor deres vante rammer. De ældre fortæller om deres livshistorier og barndoms madkultur til eleverne. Dermed bidrager konceptet til at videreføre madhistorien og styrke interessen og forståelsen for den ældre generations måltid- og madkultur. I stedet for at læse om madhistorier i en bog, bliver det en sjov oplevelse at få besøg af levende historiebøger fra lokalområdet.

I Mad i Generationer bliver lokale ældre borgere en del af skolens undervisning og dagligdag, og skolen åbner for samfundets borgere. Dette udvider horisonten for både de unge og de ældre i forhold til, hvad der sker udenfor deres vante rammer. De ældre fortæller om deres livshistorier og barndoms madkultur til eleverne. Dermed bidrager konceptet til at videreføre madhistorien og styrke interessen og forståelsen for den ældre generations måltid- og madkultur. I stedet for at læse om madhistorier i en bog, bliver det en sjov oplevelse at få besøg af levende historiebøger fra lokalområdet.

I Mad i Generationer bliver lokale ældre borgere en del af skolens undervisning og dagligdag, og skolen åbner for samfundets borgere. Dette udvider horisonten for både de unge og de ældre i forhold til, hvad der sker udenfor deres vante rammer. De ældre fortæller om deres livshistorier og barndoms madkultur til eleverne. Dermed bidrager konceptet til at videreføre madhistorien og styrke interessen og forståelsen for den ældre generations måltid- og madkultur. I stedet for at læse om madhistorier i en bog, bliver det en sjov oplevelse at få besøg af levende historiebøger fra lokalområdet.

I Mad i Generationer bliver lokale ældre borgere en del af skolens undervisning og dagligdag, og skolen åbner for samfundets borgere. Dette udvider horisonten for både de unge og de ældre i forhold til, hvad der sker udenfor deres vante rammer. De ældre fortæller om deres livshistorier og barndoms madkultur til eleverne. Dermed bidrager konceptet til at videreføre madhistorien og styrke interessen og forståelsen for den ældre generations måltid- og madkultur. I stedet for at læse om madhistorier i en bog, bliver det en sjov oplevelse at få besøg af levende historiebøger fra lokalområdet.

MiG_logo_blåt

Det viser evalueringen fra Aalborg Universitet

Det viser evalueringen fra Aalborg Universitet

Mad i Generationer har fremkaldt smil og tilfredshed hos alle involverede. Vi har kort opsummeret udbyttet af et forløb på to gange i Københavns Kommune, som blev evalueret af Aalborg Universitet i 2020.

Mad i Generationer har fremkaldt smil og tilfredshed hos alle involverede. Vi har kort opsummeret udbyttet af et forløb på to gange i Københavns Kommune, som blev evalueret af Aalborg Universitet i 2020. Se evalueringen her.

Mad i Generationer har fremkaldt smil og tilfredshed hos alle involverede. Vi har kort opsummeret udbyttet af et forløb på to gange i Københavns Kommune, som blev evalueret af Aalborg Universitet i 2020. Se evalueringen her.

Mad i Generationer har fremkaldt smil og tilfredshed hos alle involverede. Vi har kort opsummeret udbyttet af et forløb på to gange i Københavns Kommune, som blev evalueret af Aalborg Universitet i 2020. Se evalueringen her.

Mad i Generationer har fremkaldt smil og tilfredshed hos alle involverede. Vi har kort opsummeret udbyttet af et forløb på to gange i Københavns Kommune, som blev evalueret af Aalborg Universitet i 2020. Se evalueringen her.




 

Download en gratis drejebog

Download en gratis drejebog

Hvis I har lyst til at arrangere Mad i Generationer hos jer, kan I downloade vores drejebog gratis. Ønsker I yderligere hjælp, tilbyder vi uddannelse af lærere i konceptet eller holder opstartsworkshop. I har også mulighed for at få adgang til undervisningsmaterialer.

Hvis I har lyst til at arrangere Mad i Generationer hos jer, kan I downloade vores drejebog gratis. Ønsker I yderligere hjælp, tilbyder vi uddannelse af lærere i konceptet eller holder opstartsworkshop. I har også mulighed for at få adgang til undervisningsmaterialer.

Hvis I har lyst til at arrangere Mad i Generationer hos jer, kan I downloade vores drejebog gratis. Ønsker I yderligere hjælp, tilbyder vi uddannelse af lærere i konceptet eller holder opstartsworkshop. I har også mulighed for at få adgang til undervisningsmaterialer.

Hvis I har lyst til at arrangere Mad i Generationer hos jer, kan I downloade vores drejebog gratis. Ønsker I yderligere hjælp, tilbyder vi uddannelse af lærere i konceptet eller holder opstartsworkshop. I har også mulighed for at få adgang til undervisningsmaterialer.

Hvis I har lyst til at arrangere Mad i Generationer hos jer, kan I downloade vores drejebog gratis. Ønsker I yderligere hjælp, tilbyder vi uddannelse af lærere i konceptet eller holder opstartsworkshop. I har også mulighed for at få adgang til undervisningsmaterialer.

MiG_drejebog_450x300

 

HelloKitchen_Facebook_yellow
facebook-icon-png-black
iconfinder_Youtube_Rounded_1181249
linkedin-icon-png-black2


Hello Kitchen
Slagtehusgade 11, 1. sal,
1715 København V

Privatlivspolitik




Hello Kitchen
Slagtehusgade 11, 1. sal,
1715 København V



Hello Kitchen
Slagtehusgade 11, 1. sal,
1715 København V

Privatlivspolitik



facebook-icon-png-black